ТРК "Центр" - УВАГА!!! Статус „неприбутківця” необхідно підтвердити до кінця цього року

УВАГА!!! Статус „неприбутківця” необхідно підтвердити до кінця цього року

 

   УВАГА!!! Статус „неприбутківця” необхідно підтвердити до кінця цього року

Кабінет Міністрів України  Постановою від 13 липня 2016 р. №440 затвердив Порядок ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру. Документом визначено алгоритм дій для неприбуткових організацій та контролюючих органів при включенні/виключенні неприбуткової організації до/із такого Реєстру.

А саме: відповідності неприбуткової організації вимогам, встановленим пунктом 133.4 статті 133 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), та завірених нею копій установчих документів організації (крім тих, що оприлюднені на порталі електронних сервісів відповідно до Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань”), а для житлово-будівельних кооперативів також завірених ними копій документів, що підтверджують дату прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом житлового будинку та факт спорудження або придбання такого будинку житлово-будівельним (житловим) кооперативом.

З дня отримання заяви за ф. №1-РН та завірених копій документів, за результатами розгляду таких документів контролюючим органом:

– при відповідності установчих документів вимогам, встановленим пунктом 133.4 статті 133 ПКУ, а для житлово-будівельних кооперативів також наявності завірених ними копій документів, що підтверджують дату прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом житлового будинку та факт спорудження або придбання такого будинку житлово-будівельним (житловим) кооперативом, така організація включається до нового Реєстру неприбуткових установ та організацій;

– у разі невідповідності установчих документів таким організаціям надсилається відповідне повідомлення.

Відтак, з метою включення до нового Реєстру неприбуткових установ та організацій зобов’язані привести до 1 січня 2017 р. свої установчі документи у відповідність з вимогами, встановленими пунктом 133.4 статті 133 ПКУ, та у цей самий строк подати копії таких документів контролюючому органу.

Зауважимо, що неприбуткові організації, які до 1 січня 2017 р. не привели свої установчі документи у відповідність та не надали копії таких документів контролюючому органу, виключаються після 1 січня 2017 р. контролюючим органом з Реєстру неприбуткових установ та організацій.

 

Питання, пов’язані із здійсненням додаткового або повторного дослідження (експертизи) проб (зразків) товарів під час здійснення митного контрою та митного оформлення

Питання проведення операцій з пробами (зразками) товарів під час здійснення митного контролю та митного оформлення регламентовано статтею 357 Митного кодексу України та Порядком передання, повернення та знищення (утилізації) проб (зразків) товарів після проведення дослідження (експертизи) Спеціалізованою лабораторією з питань експертизи та досліджень ДФС (далі – СЛЕД ДФС), затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 28.07.2016 № 699 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23.08.2016 за № 1173/29303 (далі – Порядок).

Зокрема, відповідно до пункту 3 статті 357 Митного кодексу України призначення дослідження (аналізу, експертизи) в інших установах (організаціях) допускається лише у разі неможливості проведення дослідження (аналізу, експертизи) спеціалізованим органом з питань експертизи та досліджень, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, чи його відокремленим підрозділом або за заявою декларанта чи уповноваженої ним особи для підтвердження чи спростування результатів проведеного дослідження (аналізу, експертизи).

Зазначимо, що відповідно до положень статті 69 Митного кодексу України рішення органів доходів і зборів щодо класифікації товарів для митних цілей є обов’язковими. У разі незгоди з рішенням органу доходів і зборів щодо класифікації товару декларант або уповноважена ним особа має право оскаржити це рішення до органу вищого рівня або до суду. Висновки інших органів, установ та організацій щодо визначення кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД при митному оформленні мають інформаційний або довідковий характер.

Водночас, дослідження контрольної проби товару в іншій експертній установі із забезпеченням засобів ідентифікації можливо відповідно до п.8,9 Порядку у випадках, коли в митному органі є сумніви щодо результатів досліджень (експертизи) товару, або  – відповідно до п.10 того ж Порядку – за рішенням суду.

Отже, якщо митниця погоджується з висновком СЛЕД ДФС і проведення додаткового дослідження не планується, проведення контрольної проби  в іншій експертній установі можливо лише за рішенням суду за наявності відповідного  звернення суб’єкта господарювання.

Роман Насіров: У листопаді ДФС забезпечила рекордні надходження до зведеного бюджету

У результаті реформ і суттєвого покращення роботи фіскальної служби, досягнення конструктивного діалогу з підприємцями вдалося суттєво збільшити надходження до зведеного бюджету. Як результат, Державна фіскальна служба України фіксує рекордні надходження податків і зборів у листопаді поточного року – більше 80 млрд гривень. Про це повідомив Голова ДФС Роман Насіров.

«Фактично у листопаді в цілому зібрано до загального фонду бюджету 80,4 млрд гривень. З них – до місцевих бюджетів 14,9 млрд грн.»,– розповів очільник служби.

За його словами, у листопаді зафіксовано також рекордні надходження до зведеного бюджету країни.

«За підсумками листопада ми отримали 22,2 млрд гривень митних та 43,3 млрд гривень податкових  платежів. При цьому протягом всього 2016 року ДФС щомісяця забезпечує перевиконання планових показників з надходжень до бюджету. Таких результатів вдалося досягти завдяки посиленню заходів ДФС щодо детінізації економіки, посиленій боротьбі з контрабандою та порушенням митних правил», – заявив Роман Насіров.

Коли в податкову слід подавати копію митної декларації

ДФСУ у листі від 18.11.2016 р. №24934/6/99-99-15-03-02-15   надала роз’яснення щодо порядку надання копій електронних митних декларацій контролюючим органам при проведені перевірок підприємства.

Якщо митне оформлення товарів, вивезених за межі митної території України, здійснювалося з використанням електронної митної декларації, то така електронна митна декларація надсилається митницею за місцем митного оформлення товарів до податкової інспекції за місцем обліку такого платника податків. Отож, підстав для додаткового надання платником податку копій такої митної декларації до контролюючого органу немає. Копії митних декларацій надаються у випадку, якщо митне оформлення здійснювалось з використанням не електронної, а звичайної митної декларації (оформленої на паперових бланках з відтисками печаток).

Щодо своєчасності оприбуткування готівкових коштів

Державна фіскальна служба України звертає увагу суб’єктів господарювання, що останнім часом почастішали випадки порушення дотримання касової дисципліни щодо своєчасності оприбуткування виручки.

Зокрема, відповідно до п. 2.6  Положенням про ведення касових операцій у національній валюті в Україні (затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 637) уся готівка, що надходить до кас, має своєчасно (у день одержання готівкових коштів) та у повній сумі оприбутковуватися.

У разі проведення готівкових розрахунків із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО) або використанням розрахункової книжки (далі – РК) оприбуткуванням готівки є здійснення обліку зазначених готівкових коштів у повній сумі їх фактичних надходжень у книзі обліку розрахункових операцій (далі – КОРО) на підставі фіскальних звітних чеків РРО (даних РК).

Тобто, щоденно суб’єкт господарювання повинен оприбутковувати у КОРО виручку на підставі фіскальних звітних чеків РРО (Z-звітів).

За несвоєчасне (через день і більше) оприбуткування передбачена штрафна санкція у п’ятикратному розмірі неоприбуткованої та/або несвоєчасно оприбуткованої суми коштів, відповідно до ст. 1 Указу Президента України від 12.06.1995 № 436/95 «Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки».

З 1 січня вводиться нова форма декларації про майновий стан і доходи

Наказом Міністерства фінансів України від 15 вересня 2016 року №821 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 02 жовтня 2015 року №859» внесено зміни до форми декларації про майновий стан і доходи. Так, зокрема, передбачено зменшення обсягу декларації (зменшення кількості додатків з чотирьох до двох) та зміна порядку розрахунку податкових зобов’язань фізичних осіб-підприємців.

Наказ набуває чинності 31 грудня 2016 року.

Звертаємо увагу, що нова форма декларації про майновий стан і доходи вводиться в дію з 1 січня 2017 року.

Виявлену помилку після граничного терміну подання декларації з податку на нерухомість можна виправити шляхом подання декларації з типом «Уточнююча»

Якщо платник податку після граничного терміну подання декларації виявив помилку, то він має право виправити її шляхом подання декларації з типом «Уточнююча».

Згідно з підпунктом 266.7.5 пункту 266.7 статті 266 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) платники податку – юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають до контролюючого органу за місцезнаходженням об’єкта/об’єктів оподаткування декларацію за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками поквартально.

Відповідно до алгоритму контролю податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, не розносяться в автоматичному режимі уточнюючі податкові декларації, які мають у будь-якому рядку колонки 2 декларації одночасно з типами об’єкта житлової нерухомості за кодами від 1 до 3 також типи нежитлової нерухомості за кодами від 4 до 9.

З метою коригування податкового зобов’язання платнику необхідно подати дві уточнюючі декларації окремо для об’єктів житлової та нежитлової нерухомості.

Наприклад, для уточнення показників декларації по житловій нерухомості (код від 1 до 3):

у рядках 1-5 вказується виправлена (правильна) інформація у розрізі типів об’єктів нерухомості від 1 до 3;

у рядку 6 підсумовується уточнена річна сума податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, яка підлягає сплаті (сума значень колонок 7-11 рядків 1 – 5);

у рядок 7 переноситься нарахована сума податку з рядка 6 раніше поданої декларації;

у рядку 8 (позитивне значення розрахунку: рядок 6 – рядок 7) відображається збільшення податкового зобов’язання у результаті уточнення показників;

у рядку 9 зазначається розмір заниження (недоплата) податкового зобов’язання, за яким на момент подання уточнюючої декларації минув термін сплати;

у рядку 10 (позитивне значення розрахунку: рядок 7 – рядок 6) відображається розмір зменшення податкового зобов’язання у результаті уточнення показників;

у рядку 11 зазначається розмір завищення податкового зобов’язання, за яким на момент подання уточнюючої декларації минув термін сплати.

Платник податків, який самостійно виявляє факт заниження податкового зобов’язання минулих податкових періодів, відповідно до підпункту «а» пункту 50.1 статті 50 Кодексу зобов’язаний до подання уточнюючого розрахунку сплатити суму недоплати та штраф.

Сума штрафу, нарахована на суми недоплати податкового зобов’язання минулих податкових періодів або періодів поточного року, термін сплати яких на момент подання декларації минув, відображається у рядку 12 декларації.

Сума пені (рядок 13) нараховується платником самостійно відповідно до підпункту 129.1.2 пункту 129.1 статті 129 Кодексу.

Аналогічно заповнюються рядки уточнюючої декларації для об’єктів нежитлової нерухомості (код від 4 до 9).

Довідково: лист ДФС України від 12.12.2016 № 39533/7/99-99-12-03-05-17 «Про подання уточнюючих розрахунків».

Декларацію з акцизного податку за новою формою необхідно подати до 20 січня 2017 року

Враховуючи норми частини другої п. 46.6 ст. 46 Кодексу, особи, визначені статтею 212 Кодексу як платники акцизного податку, вперше подають декларацію акцизного податку за новою формою не пізніше 20 січня 2017 за грудень 2016 року.

Для належного декларування податкових зобов’язань з акцизного податку  та у  зв’язку з прийняттям Закону України від 24 грудня 2015 року № 909 „Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році”, яким, зокрема, удосконалено адміністрування акцизного податку, Міністерством фінансів України прийнято наказ від 26.09.2016 № 841 „Про внесення змін до форми декларації акцизного податку та Порядку заповнення та подання декларації акцизного податку”, який зареєстровано у Міністерстві юстиції України за № 1365/29495 від 18.10.2016 (далі – наказ).

Наказ набрав чинності з дня його офіційного опублікування, тобто 22.11.2016 (опубліковано 22.11.2016 в „Офіційному віснику України” № 90).

Цим документом  вносяться зміни до форми декларації акцизного податку (далі — Декларація) та Порядку заповнення та подання декларації акцизного податку, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 23.01.2015 № 14, шляхом викладення їх у новій редакції.

Нова форма декларації складається із загальної частини, що містить обов’язкові реквізити платника акцизного податку, та шести розділів (А,Б,В,Г,Д,Е), що складаються платниками залежно від виду господарської діяльності, а також розділу, що заповнюється працівниками Державної фіскальної служби України після подання Декларації.

Основними нововведеннями є те, що Декларацію доповнено новими додатками: „Розрахунок суми акцизного податку з реалізації пального відповідно до підпункту 213.1.12 пункту 213.1 статті 213 Кодексу” (додаток Iі) і „Заява про порушення особою, яка реалізує пальне, порядку заповнення та/або порядку реєстрації акцизної накладної/розрахунку коригування” (додаток 9, у зв’язку з чим додаток 9 попередньої редакції став додатком 10 нової форми).

Відповідно до змін, внесених до Кодексу, до платників акцизного податку віднесено осіб, які реалізують пальне (п.п. 212.1.15 п. 212.1 ст. 212 Кодексу).

Довідково: лист ДФС України від  09.12.16 №39423/7/99-99-15-03-03-17 “Про порядок декларування акцизного податку у зв’язку з набранням чинності наказом Міністерства фінансів України від 26.09.2016 № 841”.

Визначено перелік товарів, які включаються до інших витрат звичайної діяльності

Постанова Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2016 року № 758 «Про затвердження переліку товарів, виконаних робіт, наданих послуг за кодами згідно з Державним класифікатором продукції та послуг ДК 016:2010, вартість яких на період проведення антитерористичної операції включається до інших витрат звичайної діяльності або на вартість яких не проводиться коригування фінансового результату до оподаткування» (далі – Постанова) набула чинності 2 листопада 2016 року.

Постанова прийнята відповідно до пункту 33 підрозділу 4 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – Кодекс) та затверджує перелік товарів, виконаних робіт, наданих послуг за кодами згідно з Державним класифікатором продукції та послуг ДК 016:2010, вартість яких на період проведення антитерористичної операції включається до інших витрат звичайної діяльності або на вартість яких не проводиться коригування фінансового результату до оподаткування (далі – перелік).

Так, щодо сум коштів або вартості спеціальних засобів індивідуального захисту (касок, бронежилетів, виготовлених відповідно до військових стандартів), технічних засобів спостереження, лікарських засобів та медичних виробів, засобів особистої гігієни, продуктів харчування, предметів речового забезпечення, а також інших товарів, виконаних робіт, наданих послуг за переліком, що визначається Кабінетом Міністрів України, які добровільно перераховані (передані) Збройним Силам України, Національній гвардії, Служби безпеки  України, Службі зовнішньої розвідки України, Державній прикордонній службі України, Міністерству внутрішніх справ України, Управлінню державної охорони України, Державній службі спеціального зв’язку та захисту інформації України, іншим утвореним відповідно до законів України військовим формуванням, їх з’єднанням, військовим частинам, підрозділам, установам або організаціям, що утримуються за рахунок коштів державного бюджету, для потреб забезпечення проведення антитерористичної операції, пунктом 33 підрозділу 4 розділу XX Кодексу передбачено тимчасове, на період проведення антитерористичної операції: включення до інших витрат звичайної діяльності без обмежень, передбачених підпунктом «а» підпункту 138.10.6 пункту 138.10 статті 138 Кодексу, в редакції, що діяла до 1 січня 2015 року, непроведення коригувань, установлених підпунктом 140.5.9 пункту 140.5 статті 140 Кодексу, починаючи з 1 січня 2015 року.

Довідково: лист ДФС України від 09.12.2016 року № 39425/7/99-99-15-02-01-17 “Про набуття чинності постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2016 року № 758”.

 

 

Начальник

Південної ОДПІ                                                         В.А.Возна                                                        

 

 

Радченко 7-35-23

Залишити відповідь